Munkafolyamat-ergonómia

A vezetőség támogatásának köszönhetően a kereskedelmi csoport munkatársai új asztalokat kaptak, mert a régiek a szűkös lábtér miatt nem bizonyultak egész napos munkavégzésre alkalmasnak. 
A munkahelyi ergonómiát figyelembe véve, a már most jelentkező deréktáji fájdalmak mérséklésére, a kollégák kérésére az irodába motoros szerkezettel ellátott, emelhető asztalok kerültek elhelyezésre, így a srácok naponta többször, amikor úgy érzik az ülő munkát álló munkára válthatják.

Az Egyesült Államokban végzett tanulmányok bebizonyították, hogy ha munka közben váltogatjuk az álló és az ülő pozíciót, akkor az akár 54%-kal is csökkentheti a nyak-és derékfájdalmakat.

Az irodai dolgozók nagy része küzd derékfájdalommal, nem csoda, hiszen az egész napos ülésnél rosszabbat nem is nagyon tudunk tenni a derekunknak. Ám a fizikai munkások és a sportolók is fokozottan ki vannak téve a gerincfájdalomnak, hiszen folyamatosan terhelik a derekukat. Bár az irodában ülve, munkaidőben elég nehéz testgyakorlatokat végezni, van egy jó pár dolog, amit tehetünk azért, hogy csökkentsük a deréktájra nehezedő terhelést.

A három legfontosabb szempont:

  • a megfelelő testhelyzet, 
  • a jó munkaállomás (asztal és szék) és 
  • a kiegészítő tornagyakorlatok végzése.

 

Ha irodai munkát végez az alábbi linken hasznos gyakorlatokat talál derékproblémák enyhítésére:

https://elszaut.hu/tornagyakorlatok%20